De Power commander is een module waarmee je het mengsel van een motor rijker of armer kan afstellen per toerengebied en gasklep tand, zodat de motor de optimale brandstof luchtverhouding krijgt.
Door een optimale brandstof-luchtverhouding verkrijgen we een ideale verbranding wat resulteert in meer vermogen en een hoger koppel. Uw motor wordt soepeler, veelal zuiniger en het aan-uit effect verminderd ( of verdwijnt). Ook kan de zogenaamde milieudip, die ontstaat om te voldoen aan de euro-norm, weggewerkt worden.
Bij wijzigingen (andere uitlaat, luchtfilter,...) moet een injectiemotor, net als een carburator, opnieuw afgesteld worden. Dit kan ook met deze module gedaan worden.
Bij plaatsing van een power commander is het aan te raden om een open luchtfilter te plaatsen (K&N,...)
Ook kunt u de ontsteking wijzigen met de ignition module (apart verkrijgbaar) wat resulteert in meer vermogen en een soepeler lopende motor (vooral bij Suzuki en Kawasaki).
De PC wordt geleverd met een standaard map. Is uw motor voorzien van bv. een andere uitlaat, dan dient u in de module een nieuwe map te laden. De gewenste map kan je meestal vinden op deze link. Wilt u uw motor perfect afstellen dan is het de moeite waard om uw motorfiets op een testbank te laten afstellen.
Power commander is plug een play, gemakkelijk te plaatsen en niet schadelijk voor uw motor!
Voordelen Power commander V t.o.v Power commander III:
• Veel compacter dan de PCIII usb (amper de helft van de grootte)
• Aansluiting met PC via USB (9 volt adaptor is niet meer nodig voor programmatie)
• Mapkeuze functie: laat de rijder toe om te kiezen tussen regensetting, droogweersetting,... (schakelaar niet meegeleverd)
• Gear input: laat toe mapping aan te passen naar gelang versnelling en snelheid.
• Analoge ingang: kan de gebruiker elke 0-5 Volt sensor installeren en een aanpassing tabel op basis van de input op te bouwen, zoals boost of temperatuur.
• Met gear position input aangesloten (optie) kan je met de PC V elke cilinder een eigen mapping geven en dit voor elke versnelling (zo kan je bv. voor een 4-in-lijn met 6 versnellingen 24 benzinemappings aanmaken).
• Heeft een -100 / +250% brandstof te veranderen bereik (vroeger -100 / +100%). Dit zorgt voor meer instelbereik voor 8 injector sportmotoren.
• 10 gasklepposities (9 bij de PCIIIusb)
• Verbeterde “accel pump” mogelijkheid (toegenomen aanpassing en gevoeligheid)
Prijzen vanaf 289 euro!
Het aanbod kan je terugvinden in de rubriek "circuitgebruik" via deze link